fredag 2 maj 2008

En själsfrände har hittat mig!

Det är någon som har hittat till min blogg genom att söka efter "dododododo" och jag hoppas av hela mitt hjärta att det var Lucky lips hon/han var ute efter. Jag har själv säkert tio låtar som jag skulle vilja veta vad de heter men jag har inte en susning.

Den knepigaste är en utländsk låt med text på ett annat språk än engelska och franska (dvs. jag har inte en aning om vad sången handlar om), så jag kan inte skriva in en liten textfras - jag önskar att jag skulle kunna hitta den genom att fylla i "vissel vissel vissel vissel vissel vissel vissel x2 danananananana dadadananananana nananana - dananana". Detta känns lite tröstlöst att försöka googla, och mitt hopp ligger till att få höra den på radion och då få höra artistens namn.

Jag ska hålla öronen öppna, men samtidigt göra allt jag kan för att hjälpa andra:

Nanana naa naa naa Nanana naa naa naa Nanana-na-na nanaananananaaa = She loves you - The Beatles

Do do dooooooooooooooo do dodododododoooooooooo do do dooooooooooooooo do do dooooo do do do = Without you - Mariah Carrey

Dooooo dooodooo dodo do dodo do do do Dododododooo dododododo = Tyrolerhatt - Östen Warnebring

Naaana nana Naaana nananaana nananananananana na = Flickor bak i bilen - Siw Malmkvist

Dododo do do do Dododo do do do Dodo do do do dodo dododo = Oh mama - Lili & Susie

Inga kommentarer: