söndag 18 maj 2008

Kanske dags att flytta?

Här sitter jag i denna arla morgonstund. Det är ca 6 timmar sedan jag satt här sist. Jag har varit vaken i 1 timme. Jag är trött.

Idag efter frukost begav sig min käre M mot sydligare breddgrader (inte så sydliga att jag blir avundsjuk). Där ska han vara och jobba i ett helt gäng dagar.

Här hemma sitter jag och gör expressens webbtest om dialekter. Skånska har jag inte så bra koll på (jag vet att skånska kan låta väldigt olika, men jag vet inte i vilket hörn man pratar hur). Närkingskan går sådär. Umemålet går som väntat riktigt bra men det test jag drar in full pott på, och som jag tydligen verkligen behärskar såväl morfologiskt och fonologiskt som prosodiskt är... *trumvirvel* VÄRMLÄNDSKA! Så nu ska jag sätta mig och fundera. Kan det här vara ett tecken? Jag och käre M har ju faktiskt några värmländska fraser som vi använder här hemma. Är det meningen att vi ska vara värmlänningar? Kan det vara vårt kall?

Inga kommentarer: