torsdag 22 maj 2008

Desperate grasswidow

Nu börjar jag bli lite less på det här med gräsänkeliv. Jag sover som en bakdel, sängen blir alldeles för stor, tom och tyst samtidigt som jag är livrädd att försova mig. Jag vaknar följdaktligen flera gånger mitt i natten och kastar mig i panik mot klockan för att se hur mycket jag försovit mig. Galet. Hur tog jag mig upp på morgnarna som singel?

Jag har genomskådat mig själv den här veckan. Jag läser en hel del och jag lyssnar mycket på radio och på musik. Ibland kan jag läsa/höra en mening som bara är så klockren, och då sitter jag och upprepar den tyst för mig själv som för att lagra den. Jag tror säkert nånstans att jag håller på att samla ihop till en roman, och att det en dag bara kommer spruta perfekta meningar ur mig. Låtom mig tvivla. Jag ska faktiskt bjuda er på den vackraste meningen jag någonsin läst (Ur Barbara Kingsolver's "Pigs in heaven"): "The silence was heavier than just the abscence of talk". Fantastiskt!

Imorgon blir det vackerstan. Jag, gudbarnsmamman och MB ska åka på trädgårdssafari, vilket osökt får mig att tänka på vår förra safari. Den ska vi inte göra om.

Imorgonkväll ska jag försöka spika bröllopsmenyn tillsammans med kockarna. På lördag gör vi ett nytt försök, urmodern och jag, att ta oss över till grannlandet och sedan en repa på det blå varuhuset.

När jag sedan kommer hem hoppas jag att jag möts av ett hallå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! :)

Så här nära har det inte varit på hela veckan, å du kan så smått förbereda dig på att inte kunna sova ostört tvärsöver sängen längre =)

Hotelldöden

Maria sa...

I long! I long! I long!