torsdag 15 maj 2008

Utmaningen

Nu hoppas vi att bloggtorkan har lämnat oss för gott. Igår provade jag och kusinfrun ett nytt knep för att hantera denna inspirationsbrist – vi utmanade varandra. Jag fick två alternativ att skriva om av henne:

1.Balkanballader i Eurovision song contest
2.Ställningstagande för eller emot OS i Kina samt med förklaring varför, och inlägget ska då även innehålla en diskussion om mänskliga rättigheter

Både sport och schlager är ju något som ligger mig mycket varmt om hjärtat (mina fingertoppar kräks nästan av att måsta skriva en sådan lögn), så det var inga problem alls att välja ämne.

De alternativ som kusinfrun fick av mig var:
1. Det första är naturligtvis att reflektera över EM-truppen som presenterades igår, och naturligtvis krävs det kommentarer runt Henke Larsson och hans vara/icke vara i startelvan, samt hans velande inför detta mästerskap.
2. blir att skriva om bröderna Schulmans kändisskap och det sätt de valt att bli kända på. Även visa på likheter/skillnader bröderna emellan
Hennes val av ämne och färdiga krönika finns att läsa här.

Mitt val och min krönika kommer ni snart att få ta del av.

Inga kommentarer: