lördag 1 december 2007

Bildbevis

Igår hade jag dagen till ära kameran med mig till jobbet, för att fotografera barnen ute i snödrivorna. På vägen hem, när jag fick sällskap av två älgar på vägen kom jag på att den ju faktiskt låg i baksätet, och jag hann ta fram den, byta batterier och ta kort, innan de behagade pulsa iväg.



Efter bara några minuter fick jag sällskap igen, den här gången var det hornmupparna som var framme och puckade sig. Om man vill fånga dessa på bild behöver man inte vara det minsta flink i fingrarna, för man har all tid i världen på sig...

Inte helt lätt att hitta maten, som ligger under sverigerekordsdjup snö.

Efter dessa avbrott var det lugnt på vägen, och jag kunde susa fram genom julkortet...


...i full fart. Kvällen spenderades i intesåvackerstan med bästa F, och våra mödrar.
Maten var god.
Magnus Betnér var rolig.
Min hals gör ont.
Jag tror att det börjar bli dags att försöka förinta feberfrossan med ytterligare ett varmt bad...


Inga kommentarer: