onsdag 19 december 2007

Lite nostalgi

"Nu har nedräkningen börjat och imorgon smäller det!! :o) Det är då jag ska få min efterlängtade lärarexamen!! CAN YOU BELIEVE IT?? Int’ jag... *s*

Har annars haft en mycket angenäm dag, även fast vissa såg till att jag inte fick något vettigt gjort, men det gör inte nåt!! Lite tvättstuga, lite middag, lite fika med fadder (eller gudmor som vissa säger) och sedan några myyyyycket trevliga telefonsamtal från vänner som ligger mig varmt om hjärtat! *jihooo* Kan knappast bli bättre... Lite god natts sömn på det här ni, det blir grejer det!! :o)

Godnatt världen!
/Mia

Det är underbart nästan jämt!!"

Såhär såg mitt liv ut enligt en, på dagen, 5 år gammal blogg. Herregud! Var tar tiden vägen? Jag får tillbaka känslan i magen som jag hade när jag skrev det där blogginlägget. Jag kommer ihåg när jag skrev det, vad jag gjorde samtidigt, vad jag kände, hur rummet såg ut. Det är verkligen helt galet.

För exakt 5 år sedan var jag en pirrig och naiv 22åring med alldeles för stora känslor i magen. Och jag satt bara där i mitt rum på Öbackavägen och längtade. Längtade efter den kommande examen, efter vännerna och efter det stora äventyret, just denna kväll.

Imorgon är det alltså 5 år sedan jag stod där längst fram i Umeå stadskyrka och sjöng Jul, jul strålande jul, Dona nobis pacem och Merry X-mas (war is over) med lärarkören. 5 år sedan vi satt på Scharinska villan och hade sista fikat med klassen och släkten. 5 år sedan vi körde de 30 milen hem i snöstorm. 5 år sedan min fina vita mössa försvann spårlöst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tiden går fort ibland, mysigt med fina minnen och känslor att se tillbaka på.