fredag 21 december 2007

Äntligen kväll!

Det har varit en hektisk dag minsann! Första jullovsdagen ringde väckarklockan klockan 7.00. Fröken här steg upp på sjätte snoozningen, dvs 7.30. Sedan bar det av mot guddottern den ljuvliga och hennes mamma och mormor. Jag tog med mig mamman och begav mig mot intesåvackerstan. Där har vi spenderat förmiddagen, och nu är alla klappar köpta. Men att gå (och framförallt köra) på stan idag var en riktig plåga. Usch usch usch.

Eftersom att någon i mitt hushåll fyller år imorgon så kom jag ju på att man kanske ska bjuda gästerna på något när de kommer. Detta gjorde att jag nu har spenderat 2,5 timme i köket, men då har jag hunnit baka tårta, en sorters kaka, och julgodiset till måndagen. Jag känner mig nöjd.

Idag har bröderna kommit hem till det vackra norr, och det ska bli mycket roligt att få träffa dem imorgon! Kusin+kusinfru har åkt till Thailand de asen. De kan stanna kvar där! (inte för att jag inte vill ha dem i Svea rike, utan för att de ska bygga sig ett fint hus där, med ett fint gästhus på tomten vid havet. Ovanför gästhusets dörr ska det hänga en skylt där det står
"Thailandshem
åt M och M"

och ska således vara vår boning när vi kommer och bor hos dem en månad per år. Det är min plan.)


3 kommentarer:

Anonym sa...

det får nog bli två gästhus.....

Anonym sa...

Få höra ert rim då

Anonym sa...

I like your plan very very much!!! =) Jäkligt synd bara att jag hann hem innan jag läste ditt bloggförslag!! ;)