söndag 16 december 2007

Bedårande yet besvärlig

Jag har nu tänkt beta av ett ytligt och trivialt problem som dykt upp i min vardag (tro mig, jag har värre). Problemet handlar om min bedårande, och för vintern nyinköpta, mössa. Den är grön och fager som få, och jag blev kär så fort jag såg den. Nu till problemet: den är fin och skön så länge man inte rör sig nämnvärt, men om man ska röra sig lite mer (springa, vara med i herreman-på-täppan etc.) så händer detta:
Man skulle kunna säga att jag blir förblindad av skönhet...

Detta är ytterst obra i främst 2 situationer:
1) Om någon illbatting kastar snöbollar på framsidan och vägrar sluta när jag ropar så måste jag ju springa fram och ta henne/honom i örat -> blind fröken -> nicht gut.
2) Om (när) detta sker i herreman-på-täppan så blir jag nerputtad, utan pardon. Killar i mellanstadieåldern är förvånansvärt starka.

Jag tror att jag måste leta reda på någon gammal mössa att ha på jobbet, och så får jag ha min bedårande på mig när jag är ute och söndagspromenerar i byn. Visst vore väl det det enda rätta? Eller ser ni någon annan lösning på mitt triviala problem?

Inga kommentarer: