söndag 9 december 2007

Nu har vi jul här i vårt hus

Jag hade faktiskt tänkt visa er hur fint vi har det i vårt köksfönster i år, men käre M's kamera är allt annat än behändig då det bara går att ta 4 kort med den innan batterierna dör så det blir inget. Pumlorna återspeglar ljuset från adventsljusstaken så fint. Pumlorna måste upp, så är det bara. För nu så får det räcka. Det kommer säkert att plockas fram någon liten tomte och någon fler julgardin eventuellt...

Och ikväll är det filmkrock. Två alldeles fantastiska filmer, på nästan samma tid. För mig är det ingen fara eftersom jag har dem bägge, men jag tycker synd-synd-synd om er som saknar inspelningsmöjligheter och som därför bara kan välja en.

I ena ringhörnan har vi "The life of David Gale". En otroligt stark film, som är spännande, fin, sorglig och som inger lite hopp om mänskligheten. Den är mycket nyttig, inspirerande och tänkvärd att se!

I den andra ringhörnan har vi "Love actually". En galet romantisk film, och naturligtvis måste en sådan innehålla Hugh Grant. Jag älskar romantiska filmer med Hugh Grant. Ingen gör dem lika bra som Hugh!

Om jag bara fick välja en filmscen i hela världen som jag skulle få vara med om så skulle jag välja bröllopsscenen från Love actually:


Skulle någon vän fixa något sådant på mitt bröllop skulle jag gråta ihjäl mig av lycka och kärlek.

Nå, vad väljer ni nu?? Jag väljer början på "Love actually" och slutet på "the Life of David Gale"

Inga kommentarer: