måndag 31 december 2007

Och så var vi äntligen här

Nu är det vidriga året 2007 snart över. Det började riktigt riktigt överjävligt och emotionwhise fortsatte det i samma anda. Men 2008… 2008 ska bli ett bra år, jag bara känner det i varenda cell i min kropp. Det ska hända många roliga saker detta år. Det är bara så. Jag vägrar nöja mig med mindre!

2007 var alltså pissets och överjävlighetens år. Men också ett upptäckternas år. Jag upptäckte Moskosel. Jag upptäckte Öland. Jag upptäckte en björn, och jag upptäckte (om än lite väl sent) en ripa. Jag upptäckte min absoluta favoritbloggare och krönikör Malin Wollin. Jag upptäckte Stieg Larssons litterära fingerfärdighet och jag upptäckte Takida.

Årets härligaste dag är utan tvekan dagen på playa del underbar. Varmast i Sverige, härligt badvatten, gott kaffe, lagomt sura plommon och ljuvligt salta saltiner. Och så underbart sällskap förstås! Årets vidrigaste dag var dagen den 31/1, och även fast jag vill kommer jag nog aldrig att glömma den. Jag kan inte säga att jag tyckte att 9/7 var någon höjdare heller.

Årets roligaste fest måste nog bli parmiddagen hos Karin och Andreas. Vi var en tapper liten skara som tog oss dit, och innan kvällen var slut hade vi tömt whiskeyflaskor och utbytt livsberättelser. Årets tråkigaste fester var dom jag aldrig var på.

Jobbmässigt har det varit ett mycket bra år, trots några månader av arbetslöshet. Jag har nu ett jobb som jag trivs otroligt bra med, och jag är mycket glad över att jag får vara där läsåret ut.


Det är med ett stort leende jag tar farväl av pissåret 2007. Adios -kom ALDRIG mer tillbaka!

Välkommen 2008, jag har längtat efter dig.

Inga kommentarer: