lördag 29 mars 2008

Vissa lär sig då aldrig

Den 31/12 2007 var det dags för mig att tona håret. När jag stod och valde bland förpackningarna så ser jag till min förtjusning att mitt märke har börjat med en ny nyans: "mocka chokladbrun" och den var så himla fin. Sagt och gjort - köpt och betald - så fuktade jag håret. Kletade in kladdet i hela håret. Drog in luft genom näsan. Kände ammoniakdoften. Började ana oråd.

Igår var jag på en affär, framför hyllan med alla hårprodukter affären har att erbjuda. När jag står där och ser över sortimentet så ser jag att mitt märke har börjat med en ny nyans "mocka chokladbrun". Hahaha, den där går jag inte på igen hinner jag tänka, men plockar ner förpackningen från hyllan. Vänder på den och där står det minsann:

håller upp till 24 hårtvättar
holder op til 24 hårvaske
kestää 24 hiuspesuun

Alldeles lysande och just vad jag var ute efter. Glad i hågen skuttar jag till kassan. Väl hemma, redo för hårtoning ser jag att det även står "Bestående hållbarhet" under ovan citerade text.

Här först börjar jag lära mig av gamla misstag, och här sitter jag med otonat hår och halvtrist utväxt.

Är du sugen på att ha mocka chokladbrunt hår för evigt? Hör av dig, jag har det du söker.


Inga kommentarer: