torsdag 13 mars 2008

Oh helga helg

Nu är du äntligen här!
Det här ska bli en mycket trevlig helg som till två tredjedelar kommer spenderas i vackerstan. Imorgon ska jag, förutom lunch och konverserande med tärnan i vackerstan, till intesåvackerstan. Där ska jag flanera på stan, äta på after-work, och mysa med guddottern. Förutom detta så ska jag förhoppningsvis hitta tyget till min brudklänning *gulp gulp och bit på knogarna*.

Appropå denna happening så kan jag meddela att vi skriver OSA:n för glatta livet, och det är så himla roligt. Jag är så glad och tacksam!

Och appropå glad, så kan jag med handen på hjärtat säga att mina illbattingar förgyller min vardag. Följande utspelade sig vid lunchbordet igår:


A: Fröken, vet du vad jag skulle göra om jag vann 6 miljarder?
Jag: Nä, vad skulle du hitta på?
A: Jag skulle köpa ett flygplan och bjuda alla i klassen och alla mamma och pappor, och dig på en resa runt hela jorden. Och det skulle bara ta två minuter mellan varje ställe. Ena dagen skulle vi ligga på en strand i Söderhavet, och nästa skulle vi klappa pingviner på Sydpolen.
Jag: Det låter härligt! Jag skulle gärna följa.
E: Vet du vad jag skulle göra då, om jag vann 6 miljarder?
Jag: Nä, E. Berätta vad du skulle ha gjort.
E: Jag skulle ha gjort samma som A, fast jag skulle ha blivit pilot också.
Jag: Jaså?
E: Ja, och då hade jag bestämt över dig fröken.
Jag: Hur menar du då?
E: Jamen typ såhära: "Hrrm hrrm fröken, ta på dig bältet- annars sjunger jag opera i micken!!"

Inga kommentarer: