lördag 15 mars 2008

Ljuset i tunneln

De senaste dagarnas plusgrader gör kanske sitt till, men nu känner jag att våren är på gång. Och på våren ska det sås, så är det bara. Ikväll har första sådden skett. Det blev tomater, gurka, heliotrop, luktärt och persilja. Allt detta med detta i tankarna:

Vårt kära jordgubbsland med 3 sorters jordgubbar, smultron och smulgubbar.


Min ena pallkrage där rädisorna börjat titta fram.


Rabatten på baksidan, halva är perenner (gräslök, akleja och daldockor), andra halvan ska i sommar bli sommarblommor.


Rabatten på framsidan med bara perenner bl.a. nepeta, löjtnantshjärta, stjärnflocka och en vacker ros.


Planerna för mina rabatter är många, och denna sommar ska vårt växthus vara fullt av prunk. Det ska bli så spännande att se om våra fjolårsplanteringar har överlevt vintern, och jag hoppas att mina syringas kommer blomma för första gången i år!

I long! I long! I long!

(Kära E hade, om hon läst detta, suckat och sagt "Fröken, du är verkligen en blomnörd.")




2 kommentarer:

Anonym sa...

*känner det klia i de gröna fingrarna* Låter kul med lite trädgårdsarbete, själv håller jag tillgodo med några avokadoträd :D

Anonym sa...

Då jag har provat på de båda kan jag endast rekommendera dig att skaffa en egen liten täppa!:)