söndag 24 augusti 2008

Lugnet innan stormen

Imorgon kommer barnen, och deras föräldrar. Som jag längtar! Det ska bli så roligt att få träffa allihop igen, även fast jag gärna hade hållit kvar de som blir fyror i år (och deras föräldrar), men jag får ju träffa barnen på rasterna i alla fall.

Inatt har jag sovit elva timmar. ELVA TIMMAR! När hände det senast? Jag såg verkligen fram emot lördagskvällen då jag tänkt boa ner mig i soffan och se någon film bara för att det var så länge sedan. Då klockan var 20.30 kändes det helt ohållbart och jag fick helt enkelt strunta i filmen och tänkte då istället lägga mig och läsa efter duschen. Jag orkade läsa några sidor, men 21.15 släckte jag lampan. Sedan slog jag inte upp mina gröna förrän klockan 8.30 imorse. Det måste ju vara något fel...

Appropå att vara någonting fel, jag kan behöva hjälp av doktor ordsallad här. Jag har fastnat i någon slags Queen-mani. I fredags kom jag att tänka på en av deras fantastiska sånger, och letade upp den på youtube. Bara idag har jag hört den säkert 25 gånger, och jag får gåshud över hela kroppen och grinar halvt ihjäl mig varje gång jag hör den. Finns det fortfarande hopp för mig? Är absurdt stort sömnbehov månne en biverkning av Queen-manin? Eller är det tvärtom? Och det här fiskbehovet. Jag har ätit både surströmming och gravad lax idag. What's the story morning glory? Är jag pigg imorgon då väckaren ringer klockan 5.45 så är det jag som ringer vårdcentralen!

Inga kommentarer: