fredag 22 augusti 2008

Följer nebulosan

Jag vet att det inte var så längesen sist, men jag är ju helt torsk på sånt här.

1. Hur gammal är du om fem år?

33 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min man, min brudtärna och hennes familj.

3. Hur lång är du?
175 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Åååh, en romantisk film med Snygg-Dermot och hon som spelar Grace i Will&Grace

5. Vem ringde du senast?
Min man

6. Vem ringde dig senast?
Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Hej d ska jag fixa... Jag måste bara föra över de från kameran till min dator jag ska göra d så fort som möjligt :)... D e inte så många bra kort men du kanske kan använda några...kram"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var gifta tills min pappa dog.

10. När såg du senast din mamma?
Hmmm... Söndag för två veckor sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna

12. När vaknade du i dag?
05.45. När jag steg upp var en annan femma

13. Vilken är din favoritjulsång?
Det strålar en stjärna, Oh helga natt och Gläns över sjö och strand

14. Vilken är din favoritplats?
Bilen

15. Vilken plats föredrar du minst?
Akutmottagningen på Sunderby sjukhus

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag tror att jag är hos Fia och firar hennes 38årsdag.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Tanken på att bli jagad av en "fyllis".

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
En kollegas berättelse om sin tid som au-pair hos en familj med en galen sjuåring.

19. Hur stor är din säng?
180 x 210 cm

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har två, min man har en.

23. Hur många landskap har du bott i?
Två. Norr- och väster.

24. Vilka städer har du bott i?
Boden, Umeå och Vistträsk

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota

26. Är du social?
Då jag känner mig trygg och är på humör.

27. Vilken är din favoritglass?
Isglass och sorbet.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Åkerbärsparfaît

29. Tycker du om kinamat?
Biff med bambuskott är väldigt gott.

30. Tycker du om kaffe?
Oh ja!

31. Vad dricker du till frukost?
Ingenting - äter gröt.

32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster sida av sängen, på höger sida av kroppen.

33. Kan du spela poker?
Nja, jag måste alltid påminnas om reglerna.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Jo.

35. Är du en beroendemänniska?
Jag vet inte.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jag känner tre stycken som fyller år samma dag, varav två även är född samma år som jag.

37. Vill du ha barn?
Hemskt gärna.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Jag behärskar engelska. Kan göra mig förstådd på franska i vissa situationer, förstår dock inte snabbt talad franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nä *peppar peppar*

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet, fast jag gillar sjöar bättre.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Roliga saker

42. Äger du dyrbara smycken?
De är dyrbara för mig.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Scrubs och Brothers and sisters

44. Kan du rulla med tungan?
Jamen ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag känner många roliga människor, men roligast saker gör toastmastern. Roligast sätt att berätta saker har A-H.

46. Sover du med gosedjur?
Verkligen inte. Har aldrig gjort.

47. Vad har du för ringsignal?
Mr Jones - Counting crows

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Något enstaka

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Om man räknar rosé-vin som rött så är det det. Annars är det en nagellacksflaska som står här på skrivbordet.

50. Flirtar du mycket?
Inte medvetet i alla fall.

51. Kan du byta olja på bilen?
Verkligen inte.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
De har aldrig hunnit ifatt mig ;)

53. Vilken var den senaste boken du läste?
I en annan del av Bromma - Martina Haag

54. Läser du någon dagstidning?
Bara på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Amelia

56. Dansar du i bilen?
Det händer.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
ALLTID P3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Stödord inför måndagen.

59. När var du i kyrkan senast?
När en av mina barndomsvänner gifte sig helgen efter oss.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
B-G och Karin W.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
3 nätter tror jag. Brukade bli något sånt varje sommar på pdol

Inga kommentarer: