tisdag 5 augusti 2008

Det absolut värsta med ledighet



är ju att försöka vända tillbaka dygnet som man så lättvindigt har kastat om prioriteringstimmarna på. Här är jag vaken hela halva nätterna, och sover till 9-10. Det fungerar inte. Om några dagar kommer väckaren att så brutalt piska mig till livs kl 05.45. Det kommer aldrig någonsin sluta väl ifall jag fortsätter vara uppe till klockan 2.

Idag mjukstartar vi med klockan 8, för att avancera oss bakåt till okristliga 05.45 innan början av nästa veckas slut.

För att försöka hålla mitt oh so trötta mood i tukt idag så åker jag till vackerstan.

PS. Jag förstår inte hur man som hyfsat normalt funtad människa kan fastna framför en varulvsfilm kl 0.30 och ligga och se den fram till klockan 2. Speciellt inte om man avskyr varulvsfilmer... Det kommer inte att upprepas. DS.

Inga kommentarer: