tisdag 28 oktober 2008

Utan vin i 5 dagar försmäktar jag i denna stad

Detta förstod dock inte butiksinnehavaren på mini-martet idag. Jag hittade lämpliga små 1,5dl flaskor i 4-pack med ett vin som jag smakat och som är helt okej. Perfa tänkte jag och gick till kassan. Men där tog det stopp. "Your id please" och jag sträckte fram mitt körkort. Nej då, det gick minsann inte för sig. Där dög det bara med pass, åtminstone när det gällde att handla alkohol. Jag har mycket svårt att tro att de krävde pass av de som handlade med mastercard o dyl.

Men min man då, han kan ju handla dem istället då tyckte jag. Men nej nej, inte det. "Then he would be bying them for you!" Nä, you don't say? Men han skulle alltså inte få köpa någon alkohol då, eftersom det skulle vara till mig? Tur som tusan att han inte var så sugen på det ikväll då...

Så det var bara att knata hemåt utan vin i påsen, men dock med en Hägen-kaffe-glass i näven.

Nåja, vi har ikväll ätit godaste middagen hittills.
Imorgon ska jag ha mitt pass i väskan hela dagen!

Inga kommentarer: