onsdag 8 oktober 2008

Mitt liv som gräsänka - so far

Förra måndagen begav sig käre M till sydligare breddgrader för att jobba i 2 veckor. Med tanke på att jag befunnit mig i Göteborg de fem dagarna innan han for så har vi ju inte nött ut varandra på sistone direkt. Och nu börjar jag tycka att det räcker.

Visst att det kan vara skönt att vara själv någon dag, men inte så här länge!

Jag har dock hållt mig sysselsatt. Helgen blev ju en helg i festens tecken. 3 kvinnor i vår by kunde inte lyfta sina armar högre än brösthöjd i lördags. Där ser man vad 4 timmars wiiande kan göra med kroppen. På lördagen stod personalfest på agendan. Det var väldans trevligt med många skratt trots att jag hade mycket svårt att hitta vin-inspirationen efter bag-in-box-incidenten dagen innan.

I söndags, ackompanjerad av skallebanket, drog jag igång med mitt tidigare nämnda projekt. Det ena ledde till det andra, och nu håller jag på med ytterligare ett projekt som inte riktigt fanns med i min plan från början. Jag estimerar slutförandet till... hmm... lördag.

Det är inte utan att jag börjar längta en del. Den 24:e byter jag norrländskt höstrusk mot Californian sun. Käre M har köpt en liten bärbar datorrackare, så det kommer att semesterbloggas. Härliga tider!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns fler som tycker att det börjar räcka nu! Lönen för mödan blir förvisso många sköna timmars kompledigt (80 and counting), fast så får man ju, förutom att sakna den eminenta författarinnan av den här bloggen (dock med vissa brister in the humor department), bo på first hotell sunk med betoning på sunk.

Nyfiken på projektandet, men jag kommer nog att vara på tok för trött vid hemkomsten för att upptäcka vad projektet består i :)

Anonym sa...

Vi får väl se... E-L, vi får väl se... (angående projekten i alla fall, att jag har humor kommer du nog aldrig att kunna se. Om du inte har insett min humoristiska storhet vid det här laget, så finns det nog inte mycket till hopp kvar).

Anonym sa...

Aha, EL, det tänds en lampa både här och där! :)

Allt är ju relativt, så du kan visst sägas ha humor jämfört med vissa andra ;-)