torsdag 30 oktober 2008

5 years and still counting

Idag är det 5 år sedan jag för första gången klev in på Vänortsvägen där käre M då bodde. Dagen har vi firat på skilda håll. M har varit på mässan och jag har legat vid poolen.

Kvällen har vi spenderat "down-town" där vi varit på Hard rock café och köpt den sedvanliga t-shirten (och jag en fager tygpåse). Därefter åkte vi vidare till Seaport village och gick omkring lite på strandpromenaden och åt sedan på en fiskrestaurang. Jag hade sett mycket fram emot detta, men jag måste säga att maten var en besvikelse. Fisken var inte god, och french fries blir man inte mätt på. Ölen var dock toppen, och sällskapet likaså, så det uppvägde den halväckliga fisken.

Imorse kilade jag ner till caféet nere vid poolen och köpte mig en stor kopp kaffe. Under den tiden jag var där hann jag lyssna på A long december (Counting crows), Push (Matchbox 20) och Plush (Stone Temple Pilots). Det var ju som att de har tjuvlyssnat på min uppväxt och gjort ett soundtrack. Det var en härlig start på dagen kan jag meddela!

Inga kommentarer: