fredag 31 oktober 2008

Halvvägs runt jorden

i ett mycket varmt klimat, på ett H&M köper jag någonting jag säkert hade kunnat köpa hemma. Något som nog inte säljer som smör i solsken här - en yllemössa. Den var så grön och fin att jag inte kunde låta bli.

Igår var det mexikanskt för hela (billiga) slanten. Vi åt enchilladas, chimichangas, taquitos, tacos, burritos och fajitas. Detta sköljde vi ner med en stor frozen margarita och avrundade med en mexikansk kaffe. Den sistnämnda var hästlängder godare än Irish coffee.

Imorgon åker två ur samlingen hemåt. Vi andra packar ihop våra saker, checkar ut och beger oss norrut mot Los Angeles. Vi kommer att åka kustvägen och passa på att njuta lite. På söndag blir det Universal studios (ja, vi kommer att åka "Back to the future") för att sedan åka highway one upp till San Fransisco där Stina väntar på oss. Nu har ni våra resplaner lite komprimerade, ifall vi inte skulle ha internetuppkoppling dit vi ska.

PS1: Tack för den FANTASTISKA respons jag fått på tidigare reseinlägg!

PS2: Kan någon som känner min långa lillebror be honom sms:a över sin jeansstorlek och vilken Lee-modell han önskar (ifall han önskar någon). De kostar under 200 kronor här. DS.

1 kommentar:

carina sa...

Jag har kontaktat din långe bror, han hör av sig.
Ha det så skoj på Universal studios. "Back to the future" inte för pengar. Möjligtvis dopad och med uneversalpiller mot illamående.
Ha det så gott.
Hälsnigar Urmodern