torsdag 31 juli 2008

Jag antar utmaningen

Jag hakar på Mats Strandbergs utmaning. (Mest för att ha någonting att skriva, då jag för tillfället tycker att jag inte har så mycket att tillföra min blogg)

1) Vad åt du till frukost?
Två skivor lantgoda med hamburgerkött och ett glas vatten (både mjölk och juice var slut)

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Det är inte aktuellt.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
A-H

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Svart

5) När var du arg senast?
Jag blir väldigt sällan arg. Irriterad var jag för ca en halvtimme sedan då jag skickade iväg ett mail till en offentlig person som skrivit något urbota korkat på sin blogg. Samma sak hände för någon dag sedan - fast med en annan bloggande offentlig person. Jag har blivit en riktig bitterfitta.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Allt från lågstadiet, och det mesta från gymnasiet.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Högstadiet var ingen storhetsperiod tycker jag.

8) Yoga eller löpning?
Jag skulle hellre yoga 5 timmar om dagen än att löpa 5 minuter i veckan. Löpning kan vara det tråkigaste jag vet.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Oxfilé provencale

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Amelia och Lärarnas

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Martin Becks granne och Lisbeth Salander.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Brothers and sisters och Lost.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Olika personer för olika saker. Det finns ingen jag skulle vilja byta med rakt av.

14) Din bästa revansch?
Jag vet inte. Jag är inte så hämndlysten av mig.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Jag hoppas verkligen att jag aldrig mer kommer att ha så dålig chef som de två rektorer jag hade under mitt första år som lärare. Den bästa chefen hade jag under två månader förra våren.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Jag är uppfostrad som så att man måste smaka för att ha rätt att ha en åsikt, men detta till trots så t-r-o-r jag inte att jag skulle äta testiklar, hjärna, mage eller hundkött. Fast det sa jag i och för sig om grodlår också, och det var jättegott.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Just nu, den offentliga person som jag irriterade mig över (se fråga 5). Men eftersom det inte skulle bli något trevligt möte så skulle jag hellre välja Mikael Persbrandt eller Adam Duritz.

18) Kaffe eller te?
Kaffe

19) Skostorlek?
41-42 (och NEJ, det kan inte vara lätt för mig att hitta skor på damavdelningen)

20) Hur ofta är du på IKEA?
En gång per år typ.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Betala av våra lån, borra bergvärme, bygga nytt kök, köpa stuga med strandtomt vid havet och en bil med klimatanläggning.

Inga kommentarer: