fredag 25 juli 2008

I take it back

För ca åtta år sedan såg jag The Ark uppträda för första gången, i en sporthall. De var förband till Kent och de hade inte ens släppt "It takes a fool to remain sane" som sin förstasingel ens. Sångaren var iklädd glansiga tights och ett svart spaghetti-linne med en svart och silverglittrig bolero över axlarna. Till detta hade han såna där "jag har trampat ihjäl några afghanhundar stövlar". Han hade en minst sagt märklig stil. Och så öppnade han munnen och började sjunga.

Sedan den dagen har jag hävdat att Ola Salo är sveriges bästa sångare. Han har en fantastisk röstteknik och får verkligen ut hela sin röst då han sjunger.

I take it back!

Nu hävdar jag att Oskar Humlebo (Motoboy) är sveriges I SÄRKLASS bäste sångare. Det var alltså honom jag var på festival och såg ikväll. Bortsett från Counting crows (som har ockuperat min själ och mitt hjärta på livstid) så är det lätt det bästa jag hört. Han har en sån grym röst och det bredaste register jag fått uppleva. Dessutom så är han ännu bättre live än på skiva. Sånt är värt ett nobelpris - i min bok.

Så, Ola Salo din palindrom. Jag är ledsen, men du har halkat ner ett steg.

Inga kommentarer: