torsdag 5 juni 2008

Kräftfärg och kungligt besök

Äntligen ska jag försöka ta mig själv till fånga och vårda relationen till min gravt åsidosatta blogg.

Vad har hänt sedan sist? Tja, allt och inget. Jag har skickat iväg barnen på sommarlov, och det känns som förväntat lite tomt. Mestadels eftersom jag inte vet om det är jag som får hälsa dem välkomna tillbaka i höst. Jag håller tummarna. Nu är det bara 3 dagar kvar att jobba, sen blir det 9 veckors oh du ljuva ledighet (eller arbetslöshet om man ska vara riktigt petig, men eftersom jag får betalt och inte får stämpla så räknar jag det som ledighet).

Det norrbottniska vädret är verkligen något att förundras över. Förra måndagen snöade det. Idag har det varit närmare 30 grader i skuggan. Jag har suttit ute och målat vår nya grillplats med tillhörande sex bänkar hela dagen. I solen. I lä på altanen. Jag är röd som en kräfta.

Precis när jag klonkat upp locket på målarburken och doppat penseln i färgen så hör jag hur det knakar till. Då jag tittar upp ser jag att jag fått besök. Kungligt besök. Några meter från tomten stod nämligen skogens drottning och skogens prins/prinsessa och mumsade i sig några slytoppar. Det var stort taburas under större delen av förmiddagen.

Vad det stundande bröllopet anbelangar så skrider planerna framåt. 1 av 3 klänningsprovningar är gjorda. Kostymen är hos sömmerskan. Ringarna är hämtade och paraply och lull-lull är inköpt. Kära L, om du fortfarande är med mig i bloggandet så har jag inte glömt bort dig och dina bröllopsbildsefterfrågningar. Det har bara varit fullt upp nu ett tag, men jag ska fixa det åt dig någon dag. Var så säker!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart jag e med! * väntar tålamodigt*