onsdag 18 juni 2008

Fyra pajer och en pajas

Denna dag började ljuvligt med kärt och efterlängtat finfrämmande i form av tärnan och hennes små ljuvlisar E och A. Många ämnen avhandlades över lunch, rabarberpaj och några kaffekoppar. Lika trevligt som alltid.

Middagen var trevlig likaså. Middag med tjejgänget och denna kväll med norrlandstema. Jättegod lax till varmrätt och underbar svartvinbär- och hjortronpaj till efterrätt.

Sedan är det ju trist att 2 av 3 lag är bättre än Sverige i fotboll, speciellt då det är EM. T.o.m. jag, som i vanliga fall är extreeeemt ointresserad av fotboll hade högre förväntningar.

Appropå trist så ska jag imorgon avsluta min tandhygienist-behandling för den här gången. I måndags låg jag där i stolen i 2x1 timme (uppdelat då man inte kan bedöva båda sidorna av underkäken samtidigt), och imorgon är det alltså dags för en till. Man kan välja att läsa det där som att jag tycker det är trist att det är sista gången, men om man väljer rätt så väljer man att läsa det som att jag tycker det är trist att gå till tandläkaren/tandhygienisten. Tandhygienisten i sig är jättehyvens, så vi har haft två mycket trevliga timmar tillsammans - om jag bara kunnat bortse från vad hon håller på med med händerna instuckna i min gap och att jag dessutom måste betala för hennes umgänge. Hon är inte billig min tandhygienist.

Och så avslutar jag med att uttrycka min frustration över den här arvstvisten som Stieg Larsson lämnade bakom sig. Nog är det väl gud förbenat att pengar alltid ska ta fram det vidrigaste i människor?! Låt stackersEva (som vet hur det var ämnat att fortsätta och sedan sluta) skriva färdigt den fjärde boken så jag får njuta av en enda bok till, och därmed pasta!

Inga kommentarer: