fredag 20 juni 2008

Glad midsommar?

Midsommarafton är, tillsammans med nyårsafton, den dag som brukar ha allra störst fiasko-potential. (nuförtiden är nyårsafton ingenting att oroa sig över, den blir ALLTID trevlig).

Då jag tänker tillbaka på de midsomrar jag firat så kan jag inte riktigt komma ihåg någon rolig. Vad vi gjorde då vi var små kommer jag inte ens ihåg. Vet att vi firat någon på Gammlia i Umeå, och att jag inte kunde gå på styltor samt att mormor gjorde sockerkaka på mitt ägg som skulle bli en kyckling.

Fast 2 midsommaraftnar lyser som stjärnor på himlen. Den första var för 10 år sedan då jag och mina bästa tjejkompisar tillsammans med 2 pojkvänner (till 2 av mina kompisar, lugna ner er!) blev skjutsade till en liten härlig fisketjärn mitt i skogen och var där och tältade, badade, drack öl och grillade i solskenet hela dygnet runt. Det var riktigt ljuvligt.

För två år sedan blev jag några gram guld tyngre då vi förlovade oss i hemlighet på självaste midsommarafton.

Förutom dessa, en himla massa fiaskon.

Idag tar vi dock nya tag, och jag uppskattar fiaskorisken som... hmm... 0,5 på en 10-gradig skala. Det kommer bli kul!

Inga kommentarer: