lördag 28 juni 2008

Två hippa hippor

Som jag tidigare har nämnt så börjar det ju dra ihop sig. Snart är jag fru, och det är bara så galet! Sen finns det ju vissa saker som kan hända om man har kompisar som tycker att det är värt att firas - möhippa!


I onsdags fick jag veta att jag skulle stå redo kl 16.30 med stövlar, sovsäck, ägg och tandborste packat i en väska. Klockan blev 16.30 i torsdags och då dök tjejmiddagsgänget upp. På med fotbollshandskar, prinsesskrona och snabbt svepa en cider. In i bilen och iväg. De fick mig att under 40 minuter tro att jag skulle forsränna (en av mina fasor då båtar inte på något vis hör till mina favoritfärdsätt) fast så var inte fallet. Kvällen spenderades på ett litet värdshus, efter stängingsdags och vi åt god mat och konverserade. Jag och käre M fick en jättefin gästbok till bröllopet som dessa tjejer redan hade börjat skriva sina hälsningar i.


Igår, fredag, var det dags igen. Vid 18.30-tiden trodde jag att jag skulle på restaurang och äta middag med några kompisar - but no! När jag precis lämnat bilen hos urmodern så svänger tärnan in med sin bil och säger "Hoppa in, nu är du i våra händer resten av kvällen". Under bilfärden får jag inte se någonting, utan åker i blindo.


När vi väl kommer fram dit vi ska så hör jag stadens (och öltältens) brus, men känner gräs under mina fötter. Mina 2 vänner leder mig fram och när de tar av mig halsduken så visar det sig att de har tagit mig till vårt "fjortisställe".


Där har vi haft mången picknick under åren, men ingen så fin som den igår. De hade dukat upp med massor av vackra sallader, grillad kyckling, baguetter, chips, vin, öl och så bubbel i glasen såklart. Runt bordet stod 6 andra av mina vänner och min ena bror. Åh det var så fint!

Efter mat och vin så var det dags för kubb med nubb, och det kändes som att vilken kubb de än slog ner så var det jag som skulle dricka nubbe (fast jag vet att vi var många vid flaskan - så det var kanske bara som det kändes).

Efter kaffet så bar det sen iväg igen, på danskväll. Där fick jag först stå utanför själva danslokalen och provdansa foxtrot med en riktig dansbandsfanatiker (även känd som min guddotters gudfar). Folket samlades runt oss och mina vänner skrattade så de nästan låg dubbelvikta. När vi var färdiga där, tänkte jag att " det här var ju inte så farligt, det kan jag bjuda på", men det var ju innan vi gick in. Väl inne fick jag dansa runt bland alla andra 60-taggare och trängas och svettas bland hawaii-skjortor och kortkorta kjolar - jag höll hårt i min kavaljer kan jag meddela. 2 låtar och många skratt (och trampade tår) senare hade jag klarat mitt uppdrag. Då bar det av mot öltälten och sedan spenderades resten av kvällen där minglandes. Alldeles fantastiskt och en så himla rolig kväll!


Yours truly och foxtrotkungen - in action!

Inga kommentarer: