fredag 5 september 2008

I denna arla morgonstund

sitter jag här och är lite smått chockad över att jag vaknade före väckarklockan. Det var inte igår det hände kan jag meddela. Jag kommer inte ens ihåg senast det hände. Känns rätt bra i alla fall.

Varför väckarklocka på en fredag, en ledig dag, kan man fråga sig. Jo, jag ska nämligen till min fina tandhygienist och så fort hon är färdig med mig ska jag ta den gröna sköna och hämta upp min A och åka till vackerstan och äta lunch och gå i lite affärer. Det ska bli kul.

Jag är fortfarande lite sur på den där sprätten i idoljuryn som skällde ut tjejen som kom i keps. "Asså, man kommer inte till en audition i keps!"
Varför sa han inte det åt Will Smith-killen också? Och varför fick inte En bonde i vår by-killen höra "Asså man kommer inte till en audition i bondeutstyrsel?". Varför var det bara viktigt att påpeka kepsen då det var en tjej i militärkeps som satt och spelade gitarr och sjöng fagert?
Tur som tusan att hon gick vidare ändå!

Inga kommentarer: