fredag 5 oktober 2007

Det här leendet


kan smälta en gudmors hjärta! Idag har jag alltså snusat guddotter. Hon är så ljuvlig!

Fröken här har faktiskt dessutom jobbat idag, fredag och allt. Det var mycket kul att få vara med och skicka barnen på helg för en gångs skull.

Efter att mött upp Gudbarns-Mamman i byn, och gått i lite affärer begav vi oss mot vårt palats. På vägen händer något mycket spännande. Telefonen ringer. Jag ser ett nummer jag inte riktigt känner igen. Jag svarar. När jag fick höra vem det var höll jag på att köra i diket. Det var akassan.

Jag har sedan jag började jobba i höstas försökt få svar på några frågor om deras bajsregler och bajsantaganden, men utan nämnvärda resultat. Därför skrev jag ett tämligen otrevligt mail till dem i onsdags, och detta mail gjorde att de ringde (!) upp mig.
-Jaa... jag kände när jag läste ditt mail att jag nog borde ringa dig, istället för att svara via mail. Du verkar lite upprörd...
-LITE????

Jag är mycket glad för att hon ringde, men det faktum att hon inte kunde ge mig några svar (eftersom varken hon eller hennes kollegor visste syftet med den specifika bajsregeln jag mest ifrågasätter) lämnar mig återigen på ruta ett. Jag har inte en susning om hur jag ska fylla i mina kassakort för att få det rätt. Eller rättare sagt, ska jag följa den där bajsregeln utan syfte, så kan jag aldrig få det rätt... Visst är det ett fantastiskt system?

Nåja, det är underbart nästan jämt!

Inga kommentarer: