fredag 27 februari 2009

Alltså...

om man, som jag är TOTALT ointresserad av kungabröllop, melodifestival och någon j-a skidtävling så ter sig den senaste tidens nyhetsrapportering som tämligen VÄRDELÖS!! På riktigt!

Kan det inte födas någon liten sabeltandad tiger någonstans, eller göras något stort medicinskt forskningsgenombrott? Jag begär inte mycket, bara någonting annat. Ge mig lite intellektsinput bitte!

I väntan så roar jag mig med följande:

Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!


1. Vad heter du? Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Majs
3. Flicknamn: Majvor
4. Pojknamn: Morgan
5. Yrke: Maskinförare
6. Färg: Mintgrön
7. Klädesplagg: Morgonrock
8. Mat: Makaronpudding
9. Sak i badrummet: Mensskydd
10. Plats/stad: Malmisjaur
11. En orsak att vara sen: Morgontrafiken
12. Något man skriker: MENÅÅÅH!
13. Film: Min bästa väns bröllop
14. Något man dricker: Marinella
15. Artist/Band: Miriam Makeba
16. Djur: Myrslok
17. Gatunamn: Malmskillnadsgatan
18. Bil: Mazda
19. Sång: More than words
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Mingel

Ha så kul Xerxes och Xantippa!

Inga kommentarer: