måndag 1 december 2008

Vilken dag!

Den började med att min man lämnade mig för 4 dagars fragglande i Kiruna. Sen kom jag ihåg att slå av mp3-spelaren och lyssna på radion 7.30 och fick höra Amanda Jensens nya jullåt i morgonpassets jullåtskalender. My lord! Jag tror jag gråter fortfarande.

Sen slog jag upp personalrummets dörr rakt i pannan på en av våra pluttgullsexåringar. Han lyckades hålla sig tuff i ca 10 sekunder innan han högljutt deklarerade att det minsann inte alls gick bra. Efter lite kramande och hårrufsande så gick det över.

Sen skjutsade jag en kollega till sjukan (4,5 mil enkel väg) då vi trodde att han höll på att få en hjärtinfarkt. Mycket läskigt och obehagligt - men det visade sig vara nässelfeber.

Sen röstade kommunfullmäktige igenom att högstadiet läggs ner fr.o.m. nästa läsår.

Sen gjorde jag 18 paltar och hade tjejgänget här på paltparty.

Jag kommer nog kunna somna ikväll.

Inga kommentarer: