onsdag 5 november 2008

San Francisco baby!

Efter 2 dagars kustnära körande så är vi nu här. Inatt har vi bott i San Simeon på ett jättemysigt, litet och familjärt motell. Imorse steg vi upp tidigt och åkte till Hearst castle för första rundturen. Det var ett härligt ställe, något vi varmt rekommenderar och vi ser fram emot att få gå tour 2-4 en annan gång.

Imorgon är det en mycket busy dag. Här i San Francisco bor det nämligen en kvinna som är mycket taggad inför vårt besök här. Hon ska guida oss runt staden imorgon. Jag ser mycket fram emot detta. Det känns alldeles overkligt att jag ska få gå omkring på 60-talets stora hippie-mecka imorgon. Det ska bli ljuvligt.

En annan ljuvlig sak är att amerikanerna idag gjorde något fint och röstade fram Obama till president. Vi har faktiskt engagerat oss politiskt här under vår vistelse. Det här med prop 8 (att förbjuda homoäktenskap) är något som vi i vår bil har värnat om. Vid varje korsning där vi har sett no-anhängarna stå, har vi gett 4 tummar upp. Jag hoppas och håller mina tummar för att no-röstarna är fler!

Mamma: jag har hittat en scrappingaffär. Kan inte du maila en lista på saker som du skulle vilja ha, som du vill att jag ska leta efter. För mig är det där en djungel!

Långa lillebror: jag är ledsen, men jag vet inte om vi kommer hinna komma åt något JC Penney innan vi åker hem. Hinner vi så köper vi, men om inte så vet du varför.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att det är en djungel. Men om du hittar lite vakra blommor men inte större än 3-4 cm i diameter. Lite fräna "änglaben". Alfabeten i ågon form, helst inte så´na som ska gnuggas av. Det finns swirls som ser ut som diamater/pärlor. Det finns små förpackningar med plastsaker typ olika verktyg, skidsaker, badsaker. Det brukar vara ca 10-15 saker i en liten påse. Om du hittar nå´t sån´t som du tycker ser fränt ut, och lite annorlunda.
eller om du hittar ngt block med snygga papper, det behöver inte vara så stort ca 15x15 eller 10x15.

Ha det så gott och njut de sista dagarna. Glöm inte hälsa den trevliga tjejen ni ska träffa.
Kramar urmodern

Anonym sa...

En grej till som jag kom på: Om du hittar ngt som jag skulle kunna förgylla/använda när jag någon gång ska scrappa den 5/7.
Flera kramar från
Urmodern

Maria sa...

Jag ska göra mitt yttersta!